پیست اسکی دیزین

مجموعه بین‌المللی پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون بین‌المللی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی و بین‌المللی مورد تائید قرار گرفت وعنوان بین المللی به خود گرفت.
رسمیت این پیست وابسته به امکانات ویژه و خاصی است که شامل نکات فنی مانند شیب مسیر، طول مسیر، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی است.
دیزین در شمال کوه‌های تهران ( منطقه گاجره ) و به فاصله ۱۲۳ کیلومتر از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتر از مسیر شمشک واقع شده است .
تاریخ نصب اولین دستگاه‌های بالابر در دیزین به سال ۱۳۴۸ می‌رسد که به مرور ۴ تله کابین، ۳ تله سیژ ، ۹ تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی در آن نصب شده است.
ارتفاع پایین‌ترین نقطه از سطح دریا در پیست دیزین ۲۶۵۰ متر و بلندترین نقطه آن به ۳۶۰۰ متر می‌رسد.
مدت زمان فصل اسکی در دیزین که بیشترین زمان را برای اسکی بازان درایران فراهم آورده از اوایل آذرماه تا اواسط اردیبهشت ماه است. امکانات رفاهی این پیست بنا به توسعه وسعت منطقه شامل ۲ هتل ، ‌۱۹ کلبه و ۶ رستوران است .
فعالیت مجموعه دیزین به فصل زمستان محدود نمی‌‌شود ، در سال ۱۳۷۲ با نظر فدراسیون بین‌المللی اسکی و همکاری متخصصان این رشته کلنگ احداث پیست اسکی روی چمن در این منطقه زده شد تا در تابستان ورزش اسکی روی چمن در این پیست توسط علاقه‌مندان دنبال شود.
زمان بهره برداری در فصل زمستان برای این پیست در تمامی روزهای هفته است و این پیست برای اسکی‌بازن دارای امکانات آموزشی نظیر مدرسه اسکی ، پایگاه قهرمانی و مغاز‌ه‌های اجاره لوازم اسکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.